forex trading logo

Turistika.cz - Tipy na výlet
RSS kanál Turistika.cz - Svět | Tipy na výlet

• Rozhledna Petrovice II
    Přes Středočeský kraj se vracíme domů. Počasí nám sice nepřeje, ale přesto se ještě chceme zastavit na zbývajících dvou rozhlednách, které máme na trase. Na rozhledně Březina nám to moc nevyšlo nejen kvůli špatnému počasí – rozhledna byla zavřená.…

• Chlístovice – zřícenina hradu Sion, naučná stezka Cestou husitských hejtmanů a rozhledna Březina (u Žandova)
    Vracíme se z dovolené, máme před sebou poslední den a tři rozhledny ve Středočeském kraji, které bychom rádi navštívili – Březinu, Petrovice II a Špulku. Začínáme hned tou první. Obec leží asi 10 km na jihozápad od Kutné Hory. Protéká jí…

• Miskovice – rozhledna Vysoká a zřícenina kaple
    Projíždíme Středočeským krajem a skutečně blízko máme obec Miskovice s rozhlednou Vysoká, která nás lákala již v zimě, když jsme na Silvestra byli v Kutné Hoře. Tehdy to však bylo trochu z ruky. Dnes to tedy konečně vyjde. Obec leží zhruba 4,5…

• Polepy – naučná stezka a pivovar Sv. Ján
    Už skoro rychle směřujeme z dovolené domů. Další den večer už musíme být doma. Máme tedy před sebou poslední večer a také poslední minipivovar na naší trase. Obec leží necelé 4 km na jih od centra Kolína. Protéká jí potok Polepka, který se v…

• Z Letov k Novému rybníku a na vrch Levina.
    Letovy jsou menší vsí, která se nachází jeden kilometr jihozápadně od Nalžovských Hor. Moc se o minulosti tohoto místa neví. V první písemné zmínce z roku 1373 jsou zmiňováni tři bratři, Břeněk, Bušek a Jan z Letov. V této době tu již mohla stát…

• Polní Chrčice – obec a dřevěná rozhledna
    Vracíme se z dovolené na Broumovsku, ale ještě se chceme cestou zastavit na nějaké rozhledně. Právě tato se nám nabízí jako první. Obec se rozkládá cca 13 km na severovýchod od Kolína, jen kousek jižním směrem od dálnice z Prahy do Hradce…

• Výstava Sklo je viac - Sokolov
    V kostele svatého Antonína Paduánského v Sokolově je výstava Sklo je viac Nejlepší díla slovenských, českých i zahraničních sklářů ze sympozií v letech 1990 až 2015, zlatého období slovenského skla, vybral a v sokolovském kostele ve spolupráci…

• Chlumec nad Cidlinou – historie města, zámek a pivovar u Vacků
    Kromě památek a rozhleden, také rádi ochutnáváme pivo z minipivovarů. Královéhradecký kraj se chystáme už opustit, ale máme hlad a tak to chceme trochu spojit dohromady – tady je pivovar i zámek. Toto starobylé město se nachází zhruba 30 km na…

• Výlet do Jablonce nad Orlicí
    Krásné město pro zajímavý výlet, či dovolenou je Jablonné nad Orlicí, nacházející se ve východních Čechách, na úpatí Orlických hor. Ve svém znaku má toto malebné město sedícího medvěda s opatskou berlí. Berla naznačuje, že Jablonné nad Orlicí…

• Nová rozhledna v Hošťálkové u Zlína
    Díváte - li se rádi do okolní přírody z výšky, můžete se vydat na malý výlet po okolí Zlína do obce Hostišové. Stojí zde nová dřevěná rozhledna. Do obce sá dá dojet autobusem nebo dojít pěšky, či dojet na kole. My jsme se sem vydali MHD, a pak pěšky…

• Rozhledna Kosice
    Jedeme domů z Broumovska, milujeme rozhledny a tak se snažíme je navštívit, když jsou jen trochu na naší trase. Tak je to i s touto rozhlednou. Obec Kosice se nachází zhruba 5 km na sever od hlavní silnice z Chlumce nad Cidlinou do Hradce…

• Godošova poustevna
    Vstupme do poloviny 17.století,doby,kdy se Evropa vzpamatovává že třicetileté válkyNa hřebenu mezi Medvědí horou a Vyklestilkou se usídlila tlupa cikánů a lidí pohybujících se za hranou zákona.Tlupa se stala postrachem okolí.Na konci 17.století se k…

• Chlum – rozhledna a Památník bitvy 1866
    Při návratu z dovolené projíždíme Královéhradeckem a protože milujeme rozhledny, musíme i na Chlum, kde je rozhledna součástí Památníku bitvy 1866. Obec se nachází zhruba 13 km severozápadním směrem od centra Hradce Králového. Je součásti obce…

• Všestary - Archeopark pravěku
    Jedeme z dovolené a stále se pohybujeme v okolí Hradce Králové. Tentokrát jedeme k Památníku bitvy 1866. Projíždíme obcí Všestary, kde je archeopark, bohužel zavřený. Co však vidíme přes oplocení je hodně zajímavé. Obec leží při silnici z…

• Jihozápadním okrajem Nepomucké vrchoviny.
    V naší malé zemičce jsou oblasti, které turisté doslova obléhají. Ale na druhé straně jsou i takové, které dosud turistická veřejnost zcela opomíjí. K těm patří i tato část Nepomucké vrchoviny. Dostat se do těchto končin je přitom velmi jednoduché.…

• Vysoká nad Labem – historie obce, naučná stezka a rozhledna Milíř
    Přes Královéhradecký kraj přejíždíme z dovolené na Broumovsku do Plzně. Máme ještě pár dnů volna a tak se zastavujeme na pro nás zajímavých místech. Jedna z nich je právě rozhledna Milíř nad obcí Vysoká nad Labem. Obec leží zhruba 6 km na jih…

• Buškův hamr
    Při hledání zajímavých míst v okolí Nových Hradů jsem naprostou náhodou narazil na unikátní technickou,plně funkční památku Buškův hamr.Ihned jsem hamr zařadil na program letošní dovolené.A tak jednoho červencového dne,po návštěvě hradu v Nových…

• Solný důl Wieliczka
                                           Solný důl Wieliczka Kopalnia soli Wieliczka 29.9.2018  Wieliczka je město v jižním Polsku nedaleko Krakova patřící do Malopolského vojvodství.  Solný důl pod městem byl založený ve 13. století a fungoval až do…

• Za zvířátky do ZOO v Hodoníně
    Hodonínská ZOO je menší, ale oblíbená. Je rozložena na severozápadním ohraji města, v městské části Bažantice, kam lze od nádraží dojít i pěšky. V ČR je jednou z nejmladších zoologických zahrad. Byla otevřena roku 1976 jako ZOO koutek, kde chovali…

• Jihlavská ZOO - nejen s kočárkem
    Do JihlavyAutobusem: Z autobusového nádraží hlavním vchodem na Jiráskovu ulici zahneme vlevo. Na první světelné křižovatce se vydejte vlevo na ulici Tolstého, po ní rovně až na třídu Legionářů . Odbočte vpravo na třídu Legionářů a jděte rovně na…

• Rozhledna Studený vrch u Dobříše
    Naším cílem je Studený vrch u Dobříše s nádhernou kamennou věží, která byla za nacistické okupace postavena původně k zeměměřickým účelům, prošla vojenskou správou, léty chátrání a v současné době slouží jako rozhledna. Rozhledna Studený vrch je…

• Na Čertovy skály v Lidečku
    Autobusem ze Zlína jsme za 3/4 hodiny ve valašské obci - Lidečko.  Obec leží jižně od Vsetína směrem na Valašské Klobouky, v údolí tvořeném řekou Senice. Vystoupíme na zastávce u motorestu, na konci obce a přejdeme silnici. Míříme k Čertovým skalám,…

• Z Horní Lhoty k Janovu hradu nad Vizovicemi
    Vydali jsme se na výlet za atraktivitou nacházející se na Janově hoře nad Vizovicemi - na Janův hrad - vystavěný v letech 1710 - 1713. Tajemný hrad se zde ukrývá mezi kopci a lesy, jižně od Vizovic.  Je to bývalé hospodářské stavemí - hospodářský…

• Radnice, město Křivoklátské vrchoviny.
    Výlet do zcela neznámého místa má v sobě vždy trochu napětí. V Radnici jsme ještě nikdy nebyli a malé povědomí o tomto místě máme jen z několika pohlednic a z údajů na internetu. Na začátku je jistě vhodné podívat se také do minulosti. Poprvé se…

• Návštěva Muzea Vyškovska
      Krom zámků, hradů a dalších památek s ženou rádi navštěvujeme také různá muzea. Pokud je umístěno v bývalém feudálním sídle, tím líp. Vstupenka vyjde většinou levněji, očima se můžete pást na exponátech až do úplného zblbnutí a rychlost vašeho…

• Valašská Seninka
    Valašská příroda je krásná, proto jsme za cíl našeho výletu zvolili malebnou Seninku. Obec se nachází mezi Vsetínem a Horní Lidčí, směrem na Slovensko a ze Zlína jedeme autobusem, něco přes hodinu. Vystupujeme na zastávce v obci, která je obklopena…

• Záhada prokleté truhly 13a14.10.2018
    Na SOVINEC pokud možno autem Za akcíá s celodenním programem Jíst se dá NPŘ v hostinci před hradem Program Super Celodenní vstupné na akci: ·  děti mladší 3 let a držitelé průkazu ZTP a ZTP/P   0,- Kč ·  děti od 3 let …

• Výlet po okolí - Z Lípy do Zlína
    Člověk ani namusí jezdit daleko a často najde místa na pěkný výlet docela blízko. My jsme si vybrali k půldenní procházce obec Lípu u Zlína. Jedeme autobusem asi 20 minut a vystoupíme na zastávce u restaurace Rybí Bašta V Lípě. Chovají zde v kádi…

• Výlet do Vrchlabí.
    V noci trochu pršelo a ráno po obloze plula šedivá mračna. Občas sice mezi nimi prokouklo slunce, ale do hor nás to moc nelákalo. Výběr z dalších možností dal nakonec přednost návštěvě města Vrchlabí. První písemná zmínka je již z roku 1359. Zvrat…

• Výlet za tajemstvím kovářského řemesla do Holešova
    Jedno sobotní odpoledne cestujeme na malý půldenní výlet do Holešova. Je to od Zlína asi 3/4 hodiny cesty, takže sem jedeme autobusem. Vyrážíme po 13. hodině odpoledne. Autobus nám zastavuje na začátku centra města. Nejdříve se stavíme v restauraci…

Založeno na Joomla!. Designed by: cheap net domain resellerspanel Valid XHTML and CSS.