forex trading logo

Turistika.cz - Tipy na výlet
RSS kanál Turistika.cz - Svět | Tipy na výlet

• Do Bušína za Kalvárií, Nejsvětější Trojicí i drobným barokem
    Malá obec Bušín se nachází na Šumperku, při silnici spojující toto severomoravské město v podhůří Jeseníků s východními Čechy a Polskem. Žijí zde sice jen asi čtyři stovky obyvatel, ale za výlet tato lokalita přesto stojí. Nejen pro možnost…

• Setkání se zimovištěm netopýrů v hrázi vodní nádrže Švihov
    ČSOP Vlašim v rámci akce Setkání s přírodou zve všechny zájemce na komentovanou prohlídku zimoviště netopýra černého, který je jedním z předmětů ochrany v Evropsky významné lokalitě Želivka.   V pátek 14.6. od 9:00 proběhnou 4 komentované prohlídky,…

• Větrné vodovoní kolo Vedrovice
    Nacházíme se přibližně 30 km od Brna na půl cesty do Znojma. Můžete se k nám dostat autem, vlakem nebo i na kole. Větrné kolo s vodním čerpadlem bylo vyrobené moravskou firmou Kunz v Hranicích na Moravě v letech 1912 -1914. Nachází se na…

• Zakopané a Gubalowka
    Při našem pobytu v Polsku jsme nemohli zapomenout navštívit město Zakopané, které je známé hlavně jako středisko zimních sportů. My jsme zde byli v květnu a ještě k tomu k večeru. Stánkaři právě uklízeli své zboží na ulici vedoucí přímo k stanici…

• Farmapark Soběhrdy
    Na dnešní výlet jedeme autem, protože autobusem ani vlakem se tam bohužel nedostaneme. Z Prahy jedeme po D1 - sjezd EXIT 29 - přes Vranov a Vranovskou Lhotu. Ve Farmaparku jsou - velbloudi, lamy, kamerunské ovce a kozy, pštros, klokánek, vodní…

• Lapidárium Národního muzea
    Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 197 na Přístaviště a odtud tramvají č. 17 do zastávky Výstaviště Holešovice. Muzeum se nachází za vstupem na Výstaviště. V muzeu jsou k vidění nádherné sochy všech možných velikostí a tvarů, které se…

• Muzeum miniatur
    Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 197 na Smíchovské nádraží a odtud tramvají č. 20 do zastávky Újezd. Přestoupíme na lanovku a vyjedeme nahoru na Petřín. Z Petřína jdeme směr Strahovský klášter - muzeum se nachází hned naproti klášteru na…

• Vojenským újezdem Libavá na Bílý kámen
    V letošním roce jsme se konečně rozhoupali k tomu, abychom vyrazili do míst běžně zapovězených a pouze naší armádou využívaných. Vojenský újezd Libavá bývá v rámci „prvomájových oslav“ zpřístupňován již pěkných pár let a zatím nám to pořád nějak…

• Zahrady Černínského paláce - Loreta
    Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 197 na Smíchovské nádraží, odtud tramvají č. 20 na Malostranskou, kde přesedneme na tramvaj č. 22 nebo 23 a jedeme do zastávky Pohořelec. Přejdeme silnici a jdeme kousek po směru tramvaje a pak zahneme doleva směr…

• Město a klášter Sázava.
    Posázaví nabízí hodně jak přírodních zajímavostí tak i moc hezkých památek. To je jistě dosti pádný důvod k návštěvě této oblasti. Navíc to není od nás zas tak daleko a cestou z našeho města se také projíždí mnoha zajímavými místy. Jediným zádrhelem…

• Přírodní rezervace a naučná stezka Božídarské rašeliniště, naučná stezka Blatenský příkop a štola Johanes
    Když jsme před dvěma lety pár dnů pobývali na Božím Daru, samozřejmě jsme si museli projít i tuto naučnou stezku. Národní přírodní rezervace se rozkládá západně od Božího Daru, našeho nejvýše položeného města. Historii města jsem popsala na 1.…

• Kokořínské pokličky -rokle Apatyka
    Turistický okruh okolo Kokořínských pokliček.Od parkoviště v Kokořínském dole "pod Pokličkami ",,se vydáme po modré Tz do rokle Apatyka.Vystouápme přes Náckovu rokli k útvarům Obří hlava a Žába, potom dále, opět po modré Tz, se dáme na Kokořínské…

• Údolí pěti ples, sedlo Zawrat a další dvě plesa
    Na tento výlet ze Zakopaneho je dobré si mírně přivstat, posnídat a odchytit nějaký mikrobus směr Morskie Oko za 10 zlotých,který má konečnou na parkovišti Palenica Białczańska, nedaleko hraničního přechodu ze Slovenska.  Vydáme se vzhůru po červené…

• Údolíčkem Temence za temenickými kříži (Šumperk – Temenice)
    Tento tip na výlet nás zavede na severozápadní okraj Šumperka, který tvoří dříve samostatná obec Temenice. Ta byla založena již někdy okolo 1180 a je tedy dokonce starší než samotný Šumperk. Naším cílem bude zejména zdejší – poměrně početná –…

• Klára Sedlo - Sedlo - Sokolov
    V kostele svatého Antonína Paduánského v Sokolově je výstava Výstava Klára Sedlo - Sedlo  Autorka je studentkou AVU Praha v Atelieru Michaela Rittsteina. Předmětem její tvorby jsou skličující nálady, absurdní historky a kýčovité objekty.…

• Království balvanů
    Královstvím balvanů se dá nazvat oblast nacházejcí se západně od obce Žihle. V lesním porostu je rozeseto nesmírné množství žulových balvanů různých velikostí a tvarů.Dostaneme se k nim po žluté turistické značce od nádraží Žihle. Nazpět do Žihle se…

• Jestřebí -Staré Splavy (Máchova cesta)
    Tip na pěší výlet (Českolipsko),který vede od zříceniny hradu Jetřebí (resp.žst.Jestřebí),po červené TZ ,přes skalní údolí a kolem Braniborské jeskyně do Starých Splavů,kde se zase nastoupí na vlak.Trasa má cca 10km. Příroda,skalní útvary…

• Slovinsko – údolí řeky Soča, Bohinjské a Bledské jezero, Kamnišsko - Savinjské Alpy
     Cesta autem z Prahy do Bovce, kde začíná naše letošní cesta Slovinskem, měří asi 600 km a ujedete ji zhruba za 7 hodin. Stejně jako v minulosti záměrně volíme dubnový termín – počasí je sice aprílové, ale Soča hlásí dostatek vody pro rafting. Ve…

• Naučnou stezkou Landek
                            Naučnou stezkou Landek22.4.2019 280 m n.m. Landek je kopec ležící na území Koblova a Petřkovic patřících Slezské Ostravě. V minulosti zde bylo sídliště lovců mamutů. Z té dávné doby také pochází naše Petřkovická (Landecká)…

• Svojkovské skály -Malý okruh
    Pěší turistický okruh přes Svojkovské skály,Dědovy kameny a zřícenina hradu Svojkov.(ČeskoLipsko) Krásné pískovcové skály u obce Svojkov.Turistický okruh prochází přes vyhlídky Dědovy kameny,přes lesní hřeben a vrchol (čedičové skály) zv…

• Zahájení sezóny na věžích v Kadani
    4.5. 2019 Vlakem, autobusem do Kadaně 4.5. 2019 slavnostní otevření Mikulovické brány a radniční věže. Od 10 - 17 hod. Mikulovickou bránu obsadí Bratrstvo draka a vlka - skupina historického šermu.20 – 22 h. noční výstup na Radniční věž        …

• rozhledna Tanečnice a smirčí kříž
    Výlet k nejsevernější rozhledně České republiky,která stojí na vrcholu Tanečnice u Mikulášovic ve Šluknovském výběžku.Vyrazíme na ni po modré TZ od vlakového nádraží Mikulášovice Dolní.Od rozhledny se dáme lesni cestou k osadě Tomášov a budeme…

• Bechyňské výhledy
    Město Bechyně netřeba dlouze představovat.Místo na pravém břehu Lužnice bylo osídleno již od pravěku. Na ostrožně nad řekou nechal v 13. století Přemysl Otakar II. postavit hrad a na počátku století čtrnáctého založil v podhradí město samotné Jan…

• rozhledna Vlčí Hora u Krásné Lípy
    Vyrazíme na nenáročný výlet na rozhlednu Vlčí Hora,na pomezí Šluknovského výběžku a Českého Švýcarska.Nejlepší přístup pro turisty je od žst.Panský,kam jezdí o víkendu vláček z Rumburka nebo Krásné Lípy.Odtud vede na Vlčí Horu žlutá TZ v délce cca…

• Rozhledna Krudum
    Jedeme do obce Hrušková, kde zaparkujeme a vyrážíme. Jdeme se podívat na horu Krudum, kde je rozhledna. Je vidět ze silnice do Sokolova, tak jsme se rozhodli vydat na průzkum. Občerstvení jsme měli s sebou a jeli domů. Ke Krudumu…

• Proběhne Dobývání hradu Sovinec aneb Kmotra smrt
    Autem na parkoviště u hradu Za akcí na Hradě SOVINCI  KTERÁ BUDE VE DNECH 4, 5, a 8. května 2019 Pod hradem je hospoda ale nejlepší jsou stejně JARMILOVY SELSKÉ KLOBÁSY NA 5hrad nádvoří Program je super VE DNECH 4, 5, a 8. května…

• Šumavské kolečko přes Pancíř
    Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na výlet krásami šumavské přírody, okolím Špičáckého sedla. Vycházíme ze Špičáckého sedla po červené značce směr Pancíř. Čeká nás stoupání, neboť Pancíř je hora, ale v sezoně, je tam chata s…

• Do Čenkova za venkovní expozicí
    Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval na krátkou procházku do obce Čenkov, kde u kapličky na návsi, mají venkovní expozici slaměných výrobků žáků místní školy. V tuto dobu je zde téma Velikonoce, kolem Vánoc zase téma Vánoce…

• Vyhlídková trasa okolím Hojsovy Stráže
    Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád Vás pozvu na výlet okolím Hojsovy Stráže, která se nachází nedaleko Nýrska. Vyrážíme z parkoviště u hotelu Na Stráži a jdeme po cyklotrase 2100 směr Zelená Lhota a již od počátku cesty zažíváme nádherné…

• Když mráz kouzlí na Vaňovském vodopádu
    Vaňovský vodopád leží na Podlešínském potoce a se svou výškou 26 metrů je nejvyšším vodopádem v CHKO České Středohoří.Vydali jsme se k němu z centra Ústí nad Labem, přes Větruši, po NS Větruše-Vrkoč. Na začátku cesty nás čekal obtížný výšlap od…

Založeno na Joomla!. Designed by: cheap net domain resellerspanel Valid XHTML and CSS.