forex trading logo

Kam na výlet
Turistika.cz - Tipy na výlet
RSS kanál Turistika.cz - Svět | Tipy na výlet

• Radvanice - rozhledna Na Markoušovickém hřebeni, také Markoušovická nebo Slavětínská rozhledna
    Trošku oklikou jedeme z Broumova do Plzně. Máme ještě pár dnů čas, tak se musíme zastavit na pro nás trošku vzdálených rozhlednách. Rozhledna leží v katastru obce Radvanice, zhruba 15 km na západ od Trutnova. Obec patří pravděpodobně mezi…

• Slovanka a Královka
    Jedeme z Ústí nad Orlicí přes Hradec Králové, Hořice, Ostroměř Malou Skálu, Tanvald. Nejprve jsme zastavili před kostelem v Josefově Dole a zašli do místní trafiky(vedle kostela), kde mají 15 druhů turistických známek. Nakonec zaparkujeme na…

• Rozhledna Kozinec u Vidochova
    Autem přijíždíme do Nové Paky, odstavujeme ho na parkovišti v ulici Stanislava Suchardy a vyrážíme na výlet jehož vrcholem bude návštěva rozhledny Kozinec u Vidochova.Z Nové Paky přes rozhlednu a následně do cíle našeho putování do Horky u Staré…

• Malé Svatoňovice - rodiště Karla Čapka a rozhledna Žaltman
    Náš pobyt na Broumovsku se chýlí ke konci. Odjíždíme směrem na západ a máme před sebou poslední výšlap v CHKO - k rozhledně Žaltman. S umístěním této rozhledny je to hodně zajímavé. Je doslova na okraji západního výběžku CHKO Broumovsko, patří do…

• Mezi kopečky Českého Středohoří u Lovosic
    Pomyslnou vstupní branou do Českého Středohoří z polabské nížiny je město Lovosice. Právě odsud začíná i výlet, při kterém se budeme toulat mezi kopečky Českého Středohoří, nacházejícími se jen na dohled od města.Do Lovosic přijíždíme vlakem a od…

• Exkurze ve vizovickém Distillery Landu Rudolf Jelínek a návštěva Koštovny
    Rudolf Jelínek, švestky, slivovice, Vizovice a Distillery Land jsou pojmy, které zná snad každý. Ne všichni ovšem možná vědí, že slavná vizovická akciová společnost, zabývající se již od roku 1894 převážně výrobou ovocných destilátů, nabízí ve svých…

• Bezděkov nad Metují - kostel sv. Prokopa a haltýře
    Po týdnu opouštíme Broumovsko. Až na poslední den jsme si nechali prohlídku posledního kostela, který je zařazen do Broumovské skupiny kostelů.  Obec se nachází jen kousek od hlavní silnice, která vede z Hronova (5,5 km) do Police nad Metují (3…

• Rozhledna Lenka
    Chystáme se opustit Teplické skály. Jen kousek od jejich jižního okraje – od zámku a hradu Skály je malá dřevěná rozhledna. Rozhledny všech velikostí milujeme, tak tam prostě musíme. Rozhledna  Lenka leží na severozápadním okraji katastrálního…

• Jiráskovy skály - naučná stezka, zámek a zřícenina hradu Skály
    Včera jsme si prošli Teplické skály, ráno jsme se byli podívat na rozhledně Čáp, tak už nám tady zbývá jen naučná stezka Skály - Bischofstein se zříceninou hradu Skály. To vše se nachází v dalším skalním městečku v západní části Jiráskových skal.&…

• Za portáši na Klapinov
    Jdeme se podívat za valašskými strážci hor na Klapinov, do sedla pod stejnojmenným vrcholem (678 m n. m.). Naším cílem je akce Portášův oheň, kterou každoročně pořádá obnovené rusavské portášské desátnictvo. Z našeho výchozího bodu – Rusavy – bychom…

• Bardejov opět ožije tradičním historickým jarmarkem
    Nejnavštěvovanější akce na severovýchodě Slovenska – tradiční Bardejovský jarmark, přivítá od čtvrtka 23. do neděle 26. srpna 2018 tisíce návštěvníků. Připraven je bohatý kulturní program, ve kterém zazáří KANDRÁČOVCI, INÉ KAFE, SMOLA A HRUŠKY,…

• Na paddleboardu za tajemstvím ostrova Svatého Kiliána (úsek Štěchovice - Davle)
    Že se v okolí Prahy nedá zažít dobrodružství? A co takhle paddleboard, sluníčko, voda a koupání? A jako bonus pak tajemný ostrov s pozůstatky kláštera, soutok Vltavy a Sázavy a od civilizace odtržené osady? Všechno toto lze spatřit při plavbě ze…

• Výlet lodí okolo ostrova Capri
    Světoznámý a půvabný italský ostrov Capri je – celkem pochopitelně – dostupný jen po vodě nebo vzduchem. A přesto, že je opravdu velmi krásný i zajímavý sám o sobě, je zřejmě nejkrásnější a nejzajímavější při pohledu z jakéhokoliv škuneru,…

• Vižňov - kostel sv. Anny a geopark
    Projíždíme Broumovskem a navštěvujeme kostely, které patří do Broumovské skupiny kostelů. Momentálně jedeme do obce, která z nich leží nejseverněji a která je poslední obcí, jejíž část leží v Javořích horách. Tato lánová obec leží jen 2,5 km na…

• Vernéřovice - kostel sv. Michaela archanděla
    Když jsme se chystali na dovolenou na Broumovsko, věděli jsme, že chceme navštívit také obce, jejichž kostely patří do Broumovské skupiny kostelů. Mezi ně patří i kostel ve Vernéřovicích, je to poslední ze tří kostelů severozápadně od Broumova. …

• Zámecký park Kačina
    Na Kutnohorsku v obci Svatý Mikuláš se nachází zámek Kačina. Kdo nechce navštívit expozici a dá přednost pobytu venku, doporučuji zámecký park. Jedná se o upravený park, který má rozlohu asi 200 hektarů. Původní dubiny a bory v tomto parku byly…

• Borowa s novou rozhlednou
    Borowa (853,3 m n. m.), do roku 1949 mající název Schwarzenberg, Schwarze-Berg nebo i Schwarzeberg, je nejvyšším vrchem v Górach Wałbrzyskich. Od konce roku 2017 je hojně navštěvovaná díky nově postavené rozhledně. Od druhé poloviny 20. století…

• Výlet do Běšin.
    Mnohého čtenáře jistě napadne, kdeže ty Běšiny vlastně jsou. Nacházejí se v údolí Drnového potoka, přibližně 10 kilometrů na jih od Klatov. Při západním okraji obce prochází hlavní silnice z Klatov do Železné Rudy a dále do Bavorska. Z té tady…

• Ruprechtice - kostel sv. Jakuba Většího
    Při cestě po Broumovské skupině kostelů se z jihu přes východ přesouváme na severozápad. Tam jsou blízko sebe hned tři kostely - Ruprechtice, Vižňov a Vernéřovice. Lánová obec Ruprechtice leží v podhůří Javořích hor na Ruprechtickém potoce,…

• Čebínka a Zlobice
    Vydáváme se z Ústí nad Orlicí za rozhlednami Čebínka a Zlobice. Jedeme směr na Brno, projíždíme Březovou nad Svitavou, Letovice. Blízko Lipůvky je už náš cíl, v Čebíně zastavujeme na parkovišti vedle stánku se zmrzlinou. Na druhé straně je…

• Heřmánkovice - kostel Všech svatých
    Při návštěvě kostelů z Broumovské skupiny jsme se dostali již na sever od Broumova. Tímto se dostáváme za polovinu – tento kostel je pátý z celkového počtu devíti kostelů. Jako jediný je přímo severně od Broumova. I když jsou všechny zhruba ze…

• Na paddleboardu po Vltavě (úsek Davle - Modřany)
    Prkna co znamenají svět? Nuda:-) Zkoušíme paddleboard, prkno, co dokáže po řece zdolat kolem 15 km z Davle do Modřan.  Vyrážíme vláčkem v 09:11 z Branického nádraží. Bez přestupů nás za 30 minut krásně doveze do Davle na železniční zastávku. Zde,…

• Šonov - kostel sv. Markéty
    Projíždíme Broumovskem a máme v plánu podívat se na všechny zdejší venkovské kostely, které jsou zahrnuty do Broumovské skupiny kostelů. Začali jsme na jih od Broumova a pokračujeme přes východ na sever. Kostel v Šonově je jediný tohoto druhu právě…

• Ideální koupání s dětmi kousek od Prahy
    Přírodní koupaliště Probošťská jezera (http://www.probostskajezera.com/) Koupání, relax, občerstvení, sport, klid V areálu jsou tři stánky s občerstvením. Místo je propojeno i s kempem, ten jsme nepotřebovali, takže víc informací k němu…

• Otovice - kostel sv. Barbory
    Během naší dovolené na Broumovsku, jsme se rozhodli prohlédnout si kromě přírodních památek také Broumovskou skupinu barokních kostelů. Tři jsou jižně od Broumova, v Božanově a Martínkovicích jsme už byli, teď nám zbývají Otovice. Obec Otovice…

• Z Harrachova k Mumlavskému vodopádu.
    Kam asi musí vést první vycházka v Harrachově ? Přece k Mumlavskému vodopádu, jinak to ani nejde. I když samotný Harrachov nabízí dosti zajímavostí, vodopád je vodopád. V informačním centru jsem se dočetl, že vodopád v anketě o sedmi divech Krkonoš…

• Božanov - kostel svaté Máří Magdaleny
    Větší část letošní dovolené trávíme na Broumovsku, kde je nádherná příroda, ale i zajímavá architektura. A to nemyslím jen v Broumově nebo v Polici nad Metují. V devíti obcích jsou kostely, které jsou zařazeny do Broumovské skupiny kostelů a které…

• Martínkovice - kostel sv. Jiří a sv. Martina
    Jsme na dovolené na Broumovsku. Máme rádi přírodu, ale zajímáme se i o architekturu. I když kostel v této obci patří do Broumovské skupiny kostelů, od ostatních se liší. Nestavěli ho otec a syn Dientzenhoferovi. Obec se rozkládá asi 5 km na jih…

• Jugowice – výlet za drezínami
    Malou obec Jugowice v okrsku Walim, kousek za česko-polskou hranicí, znají u nás asi jen fandové železnice, zvláště pak drezín. Víska sevřená Sovími a Valbřišskými horami (Góry Sowie i Góry Walbrzyskie) ožívá každý třetí červencový víkend konáním…

• Hrad Přimda, rozhledna Milíře
    V hlubokých příhraničních lesích u obchodní cesty z Prahy do Norimberka byl vystavěn na počátku 12. století na skalnatém vrcholu hrad Přimda. Jedná se o nejstarší dochovaný kamenný hrad u nás postavený v románském stylu.A o necelé 4 kilometry…

Založeno na Joomla!. Designed by: cheap net domain resellerspanel Valid XHTML and CSS.